wtorek, 16 kwietnia 2013

Krem z groszku z boczkiem i grzankami

Krem z groszku jest po prostu pyszny. Uwielbiam go. To naprawdę zdrowa zupa, oczywiście pod warunkiem, że nie dodamy boczku :) Mi smakuje z boczkiem, ale oczywiście można ją zamienić na bardziej dietetyczną wersję bez niego. 


Składniki:
2 pałki z kurczaka
1 marchewka
1 pietruszka
1 cebula
1 ząbek czosnku
3/4 opakowania groszku mrożonego
kilka cienkich plastrów boczku 
3 kromki chleba (ja miałam pełnoziarnisty)
1 kostka rosołowa warzywna
sól, pieprz
oliwa
lubczyk
wegeta

Do garnka na zupę wrzucamy umyte pałki oraz obrane i umyte warzywa (marchewkę, pietruszkę, cebulę i czosnek). Gotujemy wszystko, aż powstanie nam rosołek. Wyjmujemy warzywa i mięso. Do zupy dodajemy kostkę rosołową oraz mrożony groszek. Gotujemy kilkanaście minut, aż groszek zmięknie. Całość miksujemy (mój blender biedny dogorywał, więc nie zmiksowało mi się wszystko dokładnie). Na osobnej patelni podsmażamy na małym ogniu chleb pokrojony w kostkę z odrobiną oliwy, wegety i lubczyku (aż grzanki będą chrupkie). Zdejmujemy grzanki i wrzucamy boczek. Smażymy z obydwu stron. Nalewamy zupę na talerze, dodajemy pokrojony boczek i na bieżąco dosypujemy sobie grzanki. Smacznego :)

2 komentarze:

  1. Zupę - Krem z groszku polecamy, jest smaczna a co najważniejsze to wspaniały "aperitif" przed pieczonymi ziemniakami z surówką jarzynową oraz polędwiczkami podanymi w sosie z podgrzybków!!!!!

    OdpowiedzUsuń