wtorek, 30 października 2012

Spaghetti carbonara

Przepis na spaghetti carbonara to drugi wykorzystany przeze mnie przepis z książki pt. "Książka kucharska włoskiej Mamy". Przyznam, że odrobinę zmieniony, gdyż nie miałam takich serów jak w oryginalnym przepisie. Przepis jest bardzo prosty w wykonaniu i nie rozumiem dlaczego do tej pory nie spróbowałam takiego spaghetti, choć zawsze miałam na nie ochotę. No cóż, w końcu się udało i narzeczony już pyta kiedy będzie powtórka, więc chyba smakowało :)


Składniki na spaghetti dla 2 osób:

200 g makaronu spaghetti
2 jajka
4 łyżki kremówki
60 g sera żółtego
1 łyżka masła
75 g pokrojonego w drobną kostkę boczku wędzonego
sól i pieprz

Osoloną wodę zagotowujemy w dużym garnku. Dodajemy makaron i gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu (tak aby był al dente) - ja gotowałam jakieś 7 - 8 minut. Odcedzamy i przelewamy zimną wodą. Jajka mieszamy ze śmietaną, serem startym na tarce o drobnych oczkach i doprawiamy solą i pieprzem. Następnie rozpuszczamy na patelni masło, dodajemy boczek i smażymy do zrumienienia. Do boczku dodajemy makaron spaghetti. Podgrzewamy chwilę. Dodajmy sos serowy, zdejmujemy patelnię z ognia i mieszamy makaron z sosem do momentu, gdy jajka zaczną się ścinać, a sos będzie nadal kremowy. Spaghetti podajemy posypane świeżo zmielonym pieprzem. Smacznego :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz