niedziela, 3 lutego 2013

Cynamonki

Te pyszne cynamonki jadłam pierwszy raz w moim rodzinnym domu. Tata strasznie zachwalał te ciasteczka, które upiekła moja Mama, więc koniecznie musiałam zobaczyć jak smakują. I tak pojechałam do rodziców na cynamonki i już kiedy Mama zaczynała je przygotowywać nawet surowe wyglądały apetycznie. A kiedy wyciągnęła je z piekarnika i poczułam piękny zapach ciasta drożdżowego i cynamonu wiedziałam, że są cudowne. Dziękuję Mamie, że je upiekła gdy byłam w domu, bo teraz mogę sama wykorzystywać ten wspaniały przepis i zajadać się tymi cudeńkami. 


Składniki:

250 ml mleka
1 kostka (42 g) świeżych drożdży
45 dag mąki pszennej
6 żółtek
20 dag cukru
20 dag masła
szczypta soli
2 - 3 łyżeczki cynamonu

Drożdże rozpuszczamy w ciepłym mleku i mieszamy z 5 dag mąki. Odstawiamy zaczyn na około 30 minut do wyrośnięcia. Ucieramy 6 żółtek z 8 dag cukru. Przekładamy do zaczynu razem z 10 dag rozpuszczonego masła. Mieszamy. Dodajemy mąkę i szczyptę soli i wyrabiamy ciasto. Odkładamy do wyrośnięcia na 30 minut w ciepłe miejsce (miskę przykrywamy czystą ściereczką).Rozwałkowujemy ciasto podsypując lekko mąką (by się nie przykleiło) na kwadrat grubości około 1 cm. Stapiamy resztę masła i smarujemy nim ciasto. Posypujemy resztą cukru i cynamonem. Zwijamy w rulon, który kroimy w plasterki.  Możemy ewentualnie posmarować żółtkiem (ale ja tego nie robię). 


Pieczemy około 15 minut w temp. 200 stopni (aż się zrumienią).


4 komentarze:

  1. Pyszne, mięciutkie, smak cynamonu oraz rozpływającego się w ustach cukru przywołuje smak z dzieciństwa. Kiedy wracając ze szkoły wyciągało się zaskórniaki z kieszeni i w piekarni przy drodze, kupowało się pyszne cynamonowe kołaczyki. Naprawdę polecam z szczególnym podkreśleniem słowa NAPRAWDĘ!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z poprzednim komentarzem. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że nie tylko ja mam takie zdanie o nich :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super sprawa. Polecam i życzę smacznego!!!

    OdpowiedzUsuń