środa, 13 lutego 2013

Panierowane placki z cukinii


To kolejne wspomnienie mojego dzieciństwa. Będę szczera - nigdy nie jadłam cukinii w lepszej wersji od tej. Uwielbiam ją!! Kojarzy mi się ze słonecznym latem spędzanym w domu. Nie mogłam się doczekać, by wbiec do kuchni  i zacząć zajadać się tymi placuszkami zrobionymi przez moją babcię lub rodziców. Naprawdę polecam. Są bardzo łatwe, a pyyyszne! :)


Składniki:

2 małe cukinie lub 1 duża
1 jajko
bułka tarta
mąka pszenna
sól, pieprz
olej

Cukinię myjemy, obieramy ze skórki, odkrawamy końce i całą cukinie kroimy w plastry (1 - 1,5 cm grubości). Plastry cukinii solimy z obydwu stron i odkładamy na 10 minut. Następnie panierujemy w kolejności (mąka - jajko - bułka). Pamiętajmy, żeby przed roztrzepaniem jajka dodać do niego 1 łyżkę wody, wtedy łatwiej się panieruje. Teraz smażymy placuszki na patelni na niezbyt dużej ilości oleju z obydwu stron na złoty kolor. Łatwe i pyszne. Smacznego :)


3 komentarze:

  1. Szybko i smacznie, dobry przepis. Polecam!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Smaczne placuszki godne polecenia !!!

    OdpowiedzUsuń