poniedziałek, 3 września 2012

Blok czekoladowy, czyli jak zrobić domową czekoladę


To smak mojego dzieciństwa. Gdy byłam dzieckiem zawsze podkradałam tacie pyszną masę czekoladową, gdy łączył ze sobą wszystkie składniki. No cóż, trzeba przyznać, że blok czekoladowy nie jest deserem dietetycznym, ale naprawdę warto zgrzeszyć.. :)


Składniki:
1/2 szklanki wody
2 szklanki cukru
1 kostka masła lub margaryny
4 - 6 łyżek kakao (w zależności czy chcemy mleczną czekoladę czy ciemniejszą)
1 opakowanie mleka w proszku (500g)
opcjonalnie orzechy lub kokos




Do garnka wlewamy wodę i dodajemy margarynę. Podgrzewamy, aż margaryna się rozpuści. Następnie dodajemy cukier i mieszamy do całkowitego rozpuszczenia. Na końcu wsypujemy kakao i dokładnie mieszamy, by nie było żadnych grudek. Gdy wszystko jest już ze sobą połączone odstawiamy do wystygnięcia. Do zimnej masy dodajemy stopniowo mleko w proszku dokładnie mieszając, aby nie było grudek. Na końcu dodajemy orzechy lub kokos i po wymieszaniu całości przekładamy masę do wyłożonej papierem do pieczenia blaszki keksówki. Wkładamy na kilka godzin do lodówki, po czym wyjmujemy z foremki i ściągamy papier. Życzę smacznego!



4 komentarze:

  1. Wygląda tak samo jak smakuje - PYSZNE!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że uwielbiam ten blok czekoladowy, tym bardziej, że to smak mojego dzieciństwa. Cieszę się, że smakuje :)

      Usuń
  2. Wyszło pyszne zrobiłem z 4 łyżek kakao!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też zwykle robię z 4, bo wolę mleczną czekoladę. Życzę smacznego :)

    OdpowiedzUsuń