poniedziałek, 17 grudnia 2012

Czarno - biały sernik (na kakaowym spodzie)

Przepis znalazłam w internecie na stronie zkartoflanegopola.blox.pl. Generalnie troszkę zmodyfikowałam samo wykonanie, ale muszę przyznać, że sernik jest pyszny. Naprawdę bardzo polecam :)


Składniki:

ciasto:
300 g mąki
125 g cukru
1 opakowanie proszku do pieczenia (małe)
1 jajko
150 g masła
3 łyżki kakao gorzkiego

masa serowa:
500 g twarogu do serników (zmielonego)
3 jajka
200 g cukru
150 g masła
1 opakowanie budyniu waniliowego w proszku

Roztopione masło łączymy z pozostałymi składnikami ciasta i zagniatamy. Połową ciasta wylepiamy dno okrągłej blaszki do pieczenia wysmarowanej masłem. 
Pozostałe masło przeznaczone na masę serową również roztapiamy i miksujemy razem ze wszystkimi pozostałymi składnikami masy serowej. Wylewamy masę na spód ciasta do blaszki i teraz właśnie jest ten moment, w którym przepis troszkę zmodyfikowałam :) Otóż moja masa serowa była bardzo płynna, dlatego nie chciałam ryzykować wysypywania na nią teraz kruszonki (pozostałej części ciasta), gdyż ciasto by się zatopiło i nic by nie wyszło. Dlatego wstawiłam blaszkę do piekarnika nagrzanego do 180 ºC na około 15 minut i dopiero po tym czasie, gdy masa zrobiła się bardzo gęsta posypałam ją pokruszonym ciastem. Piekłam następnie ciasto jeszcze przez około 40 minut.



4 komentarze:

  1. Podany przepis sprawdził się podczas sylwestrowego szaleństwa!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę, że przepis się przydał :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Serniczek wyszedł smaczniutki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że przepis kolejny raz się Komuś przydał :)

    OdpowiedzUsuń