piątek, 25 stycznia 2013

Latte z syropem miętowym wg przepisu mojego Taty

No cóż, jak pierwszy raz spróbowałam tej pysznej kawy u moich rodziców, zakochałam się w niej. Szybko podpatrzyłam jak robi ją mój Tata i rozpoczęłam naukę jej przyrządzania :) Teraz już umiem i naprawdę polecam Wam też spróbować :)

Składniki:

1 filiżanka kawy (najlepiej zrobiona z kawy rozpuszczalnej)
syrop miętowy (taki barmański do drinków i kawy)
mleko 3,2%
kakao do ozdobienia

Na dno szklanki wlewamy kilka łyżek syropu miętowego. Mleko podgrzewamy do temperatury około 55 stopni i spieniamy mocno spieniaczem do mleka. Łyżką delikatnie nakładamy mleko do szklanki. Następnie powoli cienkim strumieniem wlewamy kawę (ale bardzo powoli i delikatnie!). Całość posypujemy czekoladą lub łyżeczką kakao. Smacznego :)


5 komentarzy:

  1. Suer sprawa, pyszniejszej latte jeszcze nie piliśmy!!!!! Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że to najlepsza kawa jaką piłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne latte, mięta dodaje delikatnego orzeźwiajacego aromatu!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mięta naprawdę świetnie pasuje do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smaczność niesamowita!!!

    OdpowiedzUsuń