niedziela, 13 stycznia 2013

Śledzie w sosie musztardowym z curry

Przepis znalazłam na stronie iskierkawkuchni.blox.pl Śledzie są naprawdę pyszne. Zrobiłam je z połowy porcji (i taki też przepis podaję), gdyż musiałam sprawdzić, czy są smaczne. Oczywiście przepis troszkę zmodyfikowałam :)

Składniki:

1/2 kg matjasów
1/2 cebuli
150 g musztardy francuskiej
2 czubate łyżki musztardy dijon
300 g śmietany 18%
3 łyżki majonezu
2 czubate łyżeczki curry
sól, pieprz


Śledzie zalewamy zimną wodą i moczymy przez około 2 godziny, co jakiś czas zmieniając wodę. Cebulę kroimy w drobną kostkę i zalewamy na 1 minutę wrzątkiem, po czym odcedzamy. Śledzie odcedzamy, kroimy w mniejsze kawałki i wrzucamy do miski. Dorzucamy cebulę. W osobnej misce dokładnie mieszamy musztardę francuską i dijon, śmietanę majonez i curry. Doprawiamy solą i pieprzem, po czym zalewamy śledzie sosem. Całość mieszamy, przykrywamy folią i odkładamy do lodówki na minimum 1 dzień. Smacznego :)

6 komentarzy:

  1. Śledziki w tym sosie to rozkosz dla podniebienia, szczególnie dla osób lubiących ten rodzaj ryby!!!!!.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się. Są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, no pycha.

      Usuń
    2. Cieszę się, że nie tylko ja jestem zwolennikiem tych śledzi :)

      Usuń
  3. Spróbowałem potrawy wykonanej przez samą właścicielkę bloga, przyznam była znakomita!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało :) Postaram się przywozić więcej takich smakołyków :)

      Usuń