poniedziałek, 19 listopada 2012

Gulasz prawie wegetariański :)

Przepis na ten przepyszny warzywny gulasz mam od babci mojego narzeczonego. Warzywa rozpływają się w ustach. Gdy pierwszy raz go u Niej jadłam zakochałam się w nim od pierwszego spróbowania. Naprawdę polecam tym, którzy nie lubią mięsa (ja zaznaczam, że uwielbiam mięso, ale jakaś odmiana czasem musi być :) ). 

Składniki:

2 małe cukinie lub 1 duża
1 papryka czerwona
1 cebula
kilka pieczarek
4 pomidory
15 dag wędzonego boczku (ja użyłam 3 kabanosy suszone, bo nie miałam boczku, ale wegetarianie ten składnik mogą pominąć)
olej
sól, pieprz

Cukinie myjemy, łyżką wybieramy pestki, które wyrzucamy (cukinii nie obieramy! :P ). Kroimy je w kostkę (dość dużą). Paprykę kroimy w dużą kostkę, podsmażamy chwilę na oleju na patelni i wrzucamy do garnka.  Cebulę obieramy, kroimy w drobną kostkę i wrzucamy na tę samą patelnię, na której smażyliśmy paprykę i smażymy do zeszklenia. Ją również wrzucamy do garnka. Pieczarki czyścimy, kroimy w dużą kotkę i robimy to samo co z papryką i cebulą, czyli smażymy i dorzucamy do garnka. Pomidory kroimy w drobną kostkę, smażymy, aż puszczą sok i dorzucamy do garnka (razem z sokiem). Do garnka wrzucamy również pokrojone kabanosy lub wcześniej przesmażony boczek, wlewamy 1/2 szklankę wody, doprawiamy solą i pieprzez i dusimy pod przykryciem na małym ogniu przez około pół godziny. Pycha! Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz