czwartek, 8 listopada 2012

Szarlotka sypana

Przepis ten pochodzi ze strony, uwaga uwaga, na której znajdują się przepisy dla dzieci. Ale.. jak na niego trafiłam zakochałam się w szarlotce robionej według właśnie tego przepisu. Pyszne, bardzo proste w przygotowaniu. Ciasto ma chrupiącą powierzchnię, a jabłka w środku zostają soczyste i aromatyczne. Pychota. Przepis pochodzi dokładnie ze strony http://majulki.blox.plox.pl
 


Składniki:

1 szklanka mąki
1 szklanka bułki tartej
1 szklanka cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżeczki cynamonu
1 kostka masła
odrobina margaryny do wysmarowania blachy


Mąkę, bułkę tartą, cukier, proszek i 2 łyżeczki cynamonu mieszamy dokładnie w misce. Jabłka myjemy, obieramy ze skórki, kroimy na ćwiartki, wycinamy gniazda nasienne i kroimy w plastry. Okrągłą blaszkę smarujemy margaryną. Na dno wysypujemy połowę suchej mieszanki. Na nią układamy masło pokrojone w plastry (1/4 kostki). Na mieszance z masłem układamy jabłka i posypujemy pozostałą jedną łyżeczką cynamonu. Na jabłka wysypujemy resztę suchej mieszanki. Na wierzch układamy masło pokrojone w plastry (pozostałe 3/4 kostki) na całej powierzchni. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 ºC przez około 50 minut (jeśli wierzch nie jest jeszcze przypieczony zostawiamy na trochę dłużej w piekarniku). Proste, prawda? :) Smacznego!






2 komentarze:

  1. Właśnie skończyłam pichcić, wyszło mi bardzo płaskie, ale za to mega pyszne. Rodzince zaserwuje chyba z gałką sorbetu malinowego z grycana, wydaje sie ze bedzie pasowało idealnie :)

    dziękuje za przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przepis na szarlotkę jest udany :) dziękuję za pierwszy komentarz. Ps. mi też wyszło płaskie, ale i tak już zjedliśmy cały, bo był tak dobry :)

      Usuń