niedziela, 11 listopada 2012

Muffinki z nutellą

Przepis pochodzi ze strony mojewypieki.com. Uwielbiam słodkości, dlatego jak go znalazłam koniecznie musiałam wypróbować. Problem jest jeden, ostatnio ciągle coś gotuję i piekę, a ślub za pół roku i miałam schudnąć a nie przytyć :P


Składniki:

140 g miękkiego masła
3/4 szklanki cukru
3 jajka
1/2 łyżeczki aromatu waniliowego
1 i 3/4 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
nutella (12 łyżeczek)

Masło ucieramy (lub miksujemy) na gładką masę. Dodajemy cukier i aromat i dalej miksujemy. Nadal miksując dodajemy po kolei jajka. Dodajemy zmieszaną mąką z proszkiem do pieczenia i dla odmiany dalej miksujemy :P Gdy wszystkie składniki będą już połączone nakładamy masę do foremki na muffinki wyłożonej papilotkami do 2/3 wysokości. Do każdej papilotki nakładamy na górę 1 łyżeczkę nutelli i robimy patyczkiem esy-floresy :) Muffinki wkładamy do piekarnika nagrzanego do 170 - 180 ºC na około 30 minut (mój piekarnik jest dziwny, więc efekt suchego patyczka przy sprawdzaniu ciasta osiągnęłam dopiero po 45 minutach). Smacznego :)


2 komentarze: